00 31 (0)475 350 251 info@bourgero.nl
  • omgeving Roermond
  • wiskundeonderwijs en -ondersteuning
  • kleinschalig
  • persoonlijk
  • individueel
  • stoomcursussen
  • modern zelfstandig leslokaal op rustig parkachtig terrein van 1500 m2
voorwoord

De coronapandemie heeft op allerlei gebieden voor verandering gezorgd. In het middelbaar onderwijs heeft dit voor veel leerlingen forse negatieve consequenties voor hun leerprestaties. Met als gevolg minder kansen om hun talenten maximaal te ontwikkelen.

Uit actueel onderzoek* blijkt dat het resultaat van afstandsonderwijs en hybride onderwijs vele malen minder is dan van gewoon les in de klas. De leerling mist(e) gerichte aandacht van de docent, een heldere structuur en interactie met andere leerlingen. En ze vertellen dat ze bij afstandsonderwijs sneller afgeleid waren. Ook nu er weer ‘gewoon’ naar school gegaan mag worden, ondervinden veel leerlingen uiteraard nog alle gevolgen van dien.

Daarom hebben wij voor al die leerlingen die nu niet optimaal hun talenten lijken te kunnen ontwikkelen of zelfs vast dreigen te lopen, een aantal speciale wiskunde-ondersteunings-programma’s samengesteld. Op basis van onze jarenlange expertise: snel, doelgericht en praktisch!  

De lessen worden gegeven in een nieuw, zelfstandig leslokaal op ons parkachtig eigen terrein.

Ernst en Ellen

* Dr. T. Bol, socioloog (Universiteit van Amsterdam, 2020): “Het corona (afstands)onderwijs heeft achterstanden gecreëerd, talenten kunnen zich minder goed ontwikkelen en de kansenongelijkheid is sterk vergroot.”

Wiskunde is een cruciaal vak

Een kernvak bij alle schooltypes en vakkenpakketten is nu eenmaal wiskunde. Vaak zelfs een verplicht vak, zeker in combinatie met bepaalde profielen. En in ieder geval een vak dat staat of valt bij een goede voorkennis. Zit er iets niet goed in de basis dan is voortbouwen in de volgende klas of volgende periode meteen een stuk lastiger. En al gauw wordt het dan ‘ik snap er niets van’…..

De oplossing zit heel vaak in het terugbrengen dan wel aanbrengen van structuur en verbanden (en praktische tips) waardoor het ‘ineens’ toch best wel makkelijk blijkt te zijn.

Jarenlange ervaring, deskundig en volledig bevoegd 

  • boven landelijk gemiddelde (eind)examenresultaten
  • wiskunde kun je echt leren
  • oefening baart kunst
  • persoonlijk
  • begrijpelijk en praktisch
  • structuur, rust en begrip
  • liever 10 keer vragen dan 1 keer gokken
  • les op basis van je eigen schoolboeken

Allerlei redenen

Behalve corona kunnen natuurlijk ook de volgende zaken een rol spelen.

Op schoolniveau:

  • veelvuldig lesuitval
  • grote klassen
  • (veel) wisselingen van docenten
  • onbevoegden voor de klas
  • onderwijsveranderingen zoals leerpleinen

Op leerlingniveau:

  • voorwaardelijk over en/of toelatingstoets
  • kans op opstroom (naar hoger niveau) of afstroom (naar lager niveau)
  • overstap VMBO-T/MAVO-4 naar HAVO-4 of MBO-techniek (deze overstap gaat altijd (dus bij alle scholen en alle boeken) gepaard met een tekort aan wiskundevoorkennis. 
  • examen/proefwerkstress vanwege  SchoolExamens (SE) of PTA- toetsweken
  • opgelopen achterstanden en/of hiaten t.g.v. corona-onderwijs, ziekte, familieomstandigheden, concentratieproblemen, specifieke onderwijsbehoeften (zoals ADD, ADHD, ASS)

 

De voordelen 

Extra ondersteuning

  • School’s Out Nederland biedt professionele extra wiskunde-ondersteuning. Sinds eind 2020 nieuw in Midden-Limburg. In een fraaie, rustige lesomgeving, die uiteraard voldoet aan de RIVM-richtlijnen

Persoonlijk en op eigen niveau

  • individueel onderwijs: 1-op-1
  • of in kleine groepen
  • nooit meer dan 4 leerlingen per niveaugroep
  • altijd vanuit de wiskundemethode die uw kind op school gebruikt

Stoomcursussen 

  • speciale themalessen over 1 onderwerp (bv. gonio, tweedegraads vergelijkingen, hellingsgetal, exponentiële functies) -> nuttig als gerichte voorbereiding op een SE of PTA-proefwerk
  • speciale aanvullende lessen algebra, noodzakelijk voor elke leerling bij overstap VMBO-T4 naar HAVO-4 of MBO-techniek

Examensprint

  • programma geheel gericht op de praktijk van het Centraal Eindexamen (CE)

 

Het Franse woord voor …..          

Wat heeft de taal Frans nu met wiskunde te maken?

Wiskunde is eigenlijk net zoiets als dat ‘moeilijke’ Frans: het is een kwestie van leren en onthouden. Maar hoe dan? En vooral waarom dan? Dat heeft te maken met hoe de stof wordt aangeboden, welke context het krijgt en vooral: het niet moeilijker maken dan het is. De spreekwoordelijke ’wiskundeknobbel’ bestaat niet, zeggen wij.

Makkelijker gezegd dan gedaan? Dat is nou precies wat wij wel doen! Het zelf leren, kunnen, weten en snappen maakt het ineens stukken leuker en gemakkelijker. Wij helpen uw dochter/zoon daar graag bij.

Nieuwsgierig?

U snapt, op deze plek vertellen we natuurlijk nog even niet welk Franse woord uw kind bij ons in de wiskundeles zal leren. Maar na de eerste les zal zij/hij ongetwijfeld u ook die vraag stellen. En we garanderen u: ook u vergeet dat Franse woord dan nooit meer! 

 

jaar onderwijs-ervaring

lesopties

Neem gerust contact met ons op

Telefoon: +31 (0)475 350 251
Email: info@schoolsout.nu

Uw persoonsgegevens: wij gaan daar zorgvuldig mee om.

U deelt persoonsgegevens met ons. U mag er vanuit gaan dat we daar zorgvuldig mee omgaan. Wat we daar precies mee bedoelen leest u in onze privacyverklaring.